مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

خدمات DOORDASH. سرویس تحویل کالا با دوچرخه سواران

سرویس تحویل کالا با دوچرخه سواران

 

 

ایکامرس به دنبال راه حلهای خلاقانه خودش است. فضای کسب و کار آزاد و در عین حال رقابتی، فرصتهای خلاقیت و نوآوری بیشماری را فراهم میکند و چه بستری نرم تر از تجارت الکترونیکی برای شکل دادن به تصورات ذهنهای خلاق.

سرویس تحویل کالا با دوچرخه سواران یکی از این نوآوری ها است. در برخی از شهرهای اروپایی نیز سرویس مشابه راه افتاده است و مردم در مسیرشان میتوانند محموله ای را تحویل گرفته و با دوچرخه شان به گیرنده برسانند.
سرویسی شبیه به اوبر ولی این بار با استفاده از دوچرخه سوارها و برای استفاده در جابجایی و تحویل سفارشات. بسیار ارزان در عین حال دوستدار محیط زیست!

دُردش DoorDash شرکتی است که خدمات تحویل محلی را به کسب و کارهای کوچک ارائه میکند. دوچرخه سوارانی با کوله پشتی قرمز رنگ. www.doordash.com
شرکتی که با جذب 530 میلیون دلار سرمایه در ابتدای مارچ 2018 به ارزشی بیش از 721 میلیون دلار رسیده است www.crunchbase.com/organization/doordash
(سر و صدای برخی شرکتهای سرمایه گذار VC و شتابدهنده هایمان را مقایسه کنید با آنچه در عمل در آن سوی آب اتفاق می افتد. گرچه خودم به اکوسیستم بسیار معتقدم که در باغ لاله روید و در بیابان خس، ولی واقعا نرخهای سرمایه گذاری در استارتاپهای شرکتهای ایرانی در بسیاری موارد بسیار خنده دار است. پیشنهادهای سرمایه گذاری از آن هم خنده دارتر.)

شرکت DoorDash در آمریکا به سمت تحویل خواربار خیز برداشته است و به نظر میرسد دارد در پشت صحنه به یک شبکه تحویل قدرتمند برای فروشگاههای زنجیره ای وال مارت تبدیل میشود.
در حالیکه به نظر میرسد که اینستاکارت instacart با سرویس تحویل کمتر از یکساعت خود کنترل تجربه مشتری در تحویل خواربار به صورت end-to-end را به دست میگیرد و آمازون در تلاش است تحویل زیر یک ساعت آمازون پرایم خود را به سمت تحویل همه چیز پیش ببرد، DoorDash دارد سعی میکند شبکه ای را ایجاد کند که هر شرکتی احتیاج دارد و خواستار آن است که بدون آنکه تماس مستقیم با مشتریان را از دست بدهد به خدمات تحویل دسترسی داشته باشد

در واقع DoorDash در والمارت آتلانتا کارش را در نقش تحویل دهنده خواربار شروع کرده است و به عنوان یک سرویس پشت صحنه خدمت میکند و برای شرکتهایی نظیر وال مارت که میخواهند در عین حالیکه دکمه تحویل را به سایتشان اضافه کنند ولی نمیخواهند شبکه تحویل خودشان را راه بیندازند سرویس مناسبی است. دردش برای این غول زنجیره ای به صورت بی نام سرویس خواهد داد. به همین دلیل دردش در کنار پست میتز، راه حل جذابی برای تحویل خواربار این فروشگاه بزرگ زنجیره ای به حساب می آید: https://techcrunch.com/2018/04/10/walmart-partners-with-postmates-on-grocery-delivery/
گرچه فعالیتها به تحویل سایر ملزومات سبک نیز گسترش یافته است و اکنون حتی به تحویل غذای رستورانها ظرف مدت 20 تا 30 دقیقه و تحویل بستنی قبل از آب شدن آن هم در حال توسعه یافتن است.

علت هم آن است که تحویل دهندگانی که با این شرکت کار میکنند اغلب یا تمام وقت و یا بیشتر اوقات سرشان خلوت است و به کاری مشغول نیستند. لذا ارزان هستند، ارزان هم تمام میشوند و لذا هزینه تحویل به شدت کاهش میابد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا