مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

معرفی چند کتاب درسی مرتبط با کسب و کار

زمانی که بدانیم نمیدانیم، مغز ما برای پذیرش و یادگیری آماده تر میشود.
اگر هم قصد ما یادگرفتن باشد، دیگر فرقی نمیکند از چه کسی و در چه سطحی داریم می آموزیم.
من شخصا از اینکه آموزش و پرورش و مدارس ما در مسیر کنکور و دانشگاه قرار گرفته اند بسیار ناراضی هستم. معتقدم دانشگاه و کنکور مبحث دیگری است ولی آموزش و پرورش درس زندگی باید باشد.
در سالهای اخیر کتب خوبی در آموزش و پرورش تالیف و منتشر شده است که واقعا دلگرم کننده است.
یکی از این کتابهای خوب کتاب درس کارگاه کارآفرینی و تولید است که برای پایه دهم دبیرستان رشته تجربی تالیف شده است.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخی از مباحث مطرح شده در این کتاب را حتی مجبوریم به دانشجویان مقاطع MBA تدریس کنیم و بسیاری از این دانشجویان که فارغ التحصیل سایر رشته های تحصیلی هستند نیز با این مباحث نا آشنا هستند.
لینک این کتاب را برای دانلود در ادامه تقدیم خواهم کرد. مطالعه آنرا قویا توصیه میکنم از دست ندهید.
کتاب درسی “کارگاه کارآفرینی و تولید” پایه دهم متوسطه : http://chap.sch.ir/books/5132

حسابداری و امور مالی نیز یکی از مباحث بسیار بسیار مهم و ضروری برای صاحب هر کسب و کاری است. اغلب افراد و صاحبان مشاغل از آن واهمه دارند و فکر میکنند چون حوصله دفتر نویسی و …. را ندارند پس بهتر است کلا بیخیالش شوند غافل از اینکه این مبحث به اصلی ترین موضوع حیاتی هر کسب و کاری، یعنی گردش مالی میپردازد و ضروری است (تاکید) که صاحبان همه مشاغل با آن آشنا باشند.
یکی از کتابهای خوب تالیف شده در آموزش و پرورش کتاب حسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی پایه دهم متوسطه رشته حسابداری است.
با زبانی بسیار ساده شما را یک حسابدار میکند. شاید لازم نباشد شما حسابداری کنید ولی حداقلش این است که با حسابدار کسب و کار خودتان به یک زبان مشترک میرسید و از روالی که دارد برای کسب و کار شما ثبت میشود مطلع خواهید بود.
کتاب درسی “حسابداری وجوه نقد” پایه دهم متوسطه – کمک میکند به سادگی حسابداری را درک کنید و آچار به دست شوید. لینک مستقیم: http://chap.sch.ir/books/5182

سومین کتاب آموزش و پرورش که میخواهم معرفی کنم کتاب درسی است تحت عنوان تفکر و سواد رسانه ای که برای تمامی رشته های دوره متوسطه تالیف شده است. گرچه بار سواد رسانه ای آن بیشتر است و باید در اول اسم کتاب می آمد ولی مطالعه آن که زیاد هم برای شما زمان نخواهد برد را توصیه میکنم. کتاب درسی “تفکر و سواد رسانه ای” متوسطه
محتوایی در مورد تفکر ندارد ولی اطلاعات عمومی شما رادر مورد رسانه ها افزایش خواهد داد. لینک مستقیم: http://chap.sch.ir/books/5377

همه این کتابهای درسی را میتوانید مستقیما از طریق وب سایت http://chap.sch.ir/ نیز دانلود نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا