مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

چين در مسير رشد سريع -1

اگر روند رشد جاري چين ادامه يابد تا سال 2012 چين مي تواند بزرگترين اقتصاد دنيا شود. در اين صورت به تعبير مجله اكونوميست، اين بزرگترين تغيير از زمان انقلاب صنعتي خواهدبود. رشد انفجاري چين از سال 1978 آغاز شده و رشد متوسط 9 درصد در سال را تجربه كرده است. چيزي كه ژاپن پس از جنگ جهاني دوم به آن نرسيده بود. در سال 2002 اقتصاد چين هشت برابر بزرگتر شده بود. كار با آزادسازي 800 ميليون كشاورز چيني از كنترل هاي مركزي ازجمله كنترل قيمت آغاز شد. در سال 1978، 1/5 ميليون شركت صنعتي با كاركناني در حدود 28 ميليون نفر وجود داشت، درحالي كه در سال 1994 اين رقم به 19 ميليون شركت شهري و روستايي با كاركنان 96 ميليوني رسيد.
حركت سريع بازشدن درها به روي تجارت و جذب سرمايه خارجي نيز با پديدآوردن چندين منطقه اقتصادي ويژه آغاز شد. از سال 1980 ارزش تجارت چين سالانــه 12 درصد رشد كرد و 20 هزار سرمايه گذار مشترك، 22 ميليارد دلار سرمايه گذاري كردند. وقتي چين بيدار شود دنيا تكان خواهدخورد.
در مطالب بعدي نوشتن در زمينه چين را شروع خواهم كرد.

و اما يك خواهش:
بزرگواراني كه لطف ميكنند و سوالاتي در خصوص نوشته هايم مطرح ميكنند واقعا منت بر سرم ميگذارند. بينهايت از همفكري و درگير شدن آنها در مطالب بحثهايم سپاسگزارم. از اين سروران پوزش خواهم خواست چرا كه ترجيح ميدهم پاسخها را در ويلاگم درج نكنم يا بايد ايميل كنم و يا در قسمت يادداشتها پاسخ دهم. هر كدام را كه شما انتخاب كنيد. پاسخ دادن در متن يادداشت بعدي به ساختار وبلاگم آسيب ميرساند. اگر آدرس ايميل شما درج نشود پاسختان در كامنتهاي همان يادداشتي كه شما سوالي را مطرح فرموده ايد قرار خواهد گرفت. با اينجال به پاس بزرگواري و لطف شما عزيزان در پاسخ به دو سوال بايد عرض كنم:

خانم مريم، از توجه شما به مطالب وبلاگم بسيار متشكرم. سال خروس ربطي به مرد يا زن ندارد. اقتدار در هر دو ميتواند باشد. شايد چون سال مرغ نبوده شما فكر كرديد مختص آقايان است 🙂 نه يادداشت من ارتباطي به جنسيت نداشت. اقتدار يكي از ابزارهاي مديريتي است.

دوست عزيزي كه در مورد واردات سوال فرموده ايد: براي واردات كالا قبل از هر كاري بايد از وجود بازار خوب مطمئن شده و براي شناسايي عوامل توزيع و فروش اقدام كنيد. پس از آنها برآورد دقيقي از هزيته هايتان انجام دهيد تا حاشيه سود با دقت 95% محاسبه شود. پس از اينكه از هر لحاظ آمادگي فروش را كسب كرديد از طريق مكاتبه با فروشنده در خواست پروفرما خواهيد كرد. نحوه پرداخت وجه اگر LC باشد بايد نسبت به گشايش اعتبار از طريق بانك اقدام نماييد. بعد از آن مراحل خود به خود پيش خواهد رفت. ثبت سفارشات و ترخيص از گمرك مراحل خود را دارند كه از طريق اداره بازرگاني شهر خود به خوبي راهنمايي خواهيد شد

و يك خواهش ديگر. دوستان عزيز لطفا بصورت ناشناس برايم پيام نگذاريد. در هنگام پيام گذاري اين انتخاب را داريد كه اسم خود را بنويسيد. پس لطفا اجازه دهيد حداقل شما را با اسم مستعارتان صدا كنم.
شاد باشيد و پيروز
مطلب بعدي در مورد چين خواهد بود. منتظر باشيد


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا