مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

کسی پرچم ما رو ندیده؟

در مسیری در صندلی جلوی یک پیکان قدیمی مسافر کش نشستم.
اولین چیزی که توجهم را جلب کرد انبوهی از برچسبهای مختلف عوارض و طرح ترافیک و … سالهای مختلف بود که تقریبا جلوی دید مرا گرفته بود.
همه این برچسبها درست است که متعلق به سالهای مختلف و سازمانهای مختلف بودند ولی همه آنها در یک چیز مشترک بودند و آن اینکه در هیچکدامشان اثری از پرچم کشور عزیزمان ایران نبود!!!
کمی بیشتر دقت کردم. دیدم نخیر اثری از پرچم در هیچکدامشان که اتفاقا همگی هم برچسبهای دولتی بودند دیده نمیشود.
این سوال برایم ایجاد شد که چرا پرچم چاپ نشده است؟ چرا دولت (منظورم دولت این رئیس جمهور یا آن رئیس جمهور نیست بلکه همه رئیسان جمهور است) در این خصوص توجه کافی نشان نداده اند و یا حساسیتی نداشته اند

اتفاقا امروز صبح در برنامه تلوزیونی فکر کنم شبکه یک سیما بود(اصلاح میکنم . شبکه دو برنامه سلام ملت ایران) که یک خانمی از یکی از شهرهای کشورمان زنگ زده بودند و به همین مسئله اعتراض داشتند و خودش یادآوری بود برای من که حتما پستی را که میخواستم به این موضوع اختصاص دهم را بنویسم.
نکته مهمی که ایشان ابراز کردند این بود که حتی در کارتهای ملی صادر شده برای مردم هم اثری از پرچم نیست!!
وقتی مجری محترم که اتفاقا از شخصیتش و بخصوص یک رنگی اش خوشم می آید بر مقام توضیح بر آمد که “چون در پرچم ما آرم جمهوری اسلامی ایران که نماد نام پروردگار یکتا و جمله لا ا… است درج شده است شاید به خاطر آنکه به ان بی حرمتی نشود پرچم را چاپ نکرده اند” ولی وقتی یکی از افراد پشت دوربین کارت ملی اش را نمایش داد دیده شد اتفاقا که آرم ا… چاپ شده است ولی اثری از پرچم نیست و تقریبا خودش هم معطل ماند که چه بگوید.

مگر نه این است که پرچم نشان ملیت مردم هر کشوری است؟ پس چرا اینقدر این موضوع مهم مورد کم توجهی است؟
در چند مسابقه ورزشی یا علمی و فرهنگی و سیاسی و … که در کشورمان برگزار میشود توجه به پرچم در آن مشهود است؟ در چند کلاس درس مدارس یا دانشگاهها یا حتی ساختمانشان پرچم دیده میشود؟
آیا صرفا نصب یک پرچم در حیاط مدرسه یا فلان سازمان کافی است؟
من فکر میکنم یکی از تبعات این کم توجهی میتواند این باشد که مردم بخصوص جوانان نسبت به ملیتشان حساسیت نداشته باشند. شاید این موضوع در پذیرش ملیت دوم برای بیشتر جوانانی که وطن را ترک کرده اند بی تاثیر نباشد.
باز شانس آوردیم طراح پلاکهای خودرو به تقلید از نمونه های مشابه خارجی پرچم کشورمان را درآن درج کرده است
وقتی برای سفر کوتاهی به ترکیه رفته بودم همانطور که در یکی از پستهایم ذکر کردم از همه جا پرچم ترکیه میبارید و من برای اولین بار حتی دست فروشی را دیدم که پرچمشان را در ابعاد مختلف میفروخت. نه فقط ترکیه که اکثر کشورهای دنیا چنین حالتی را دارد.
ایجاد غرور ملی.

به طور کاملا جدی لازم است به این موضوع توجه شود.
سایت شرکتم که از اولین روزش پرچم داشته است ولی وبلاگ و سایت شخصی ام را هم باید به آن مزین کنم. پیشنهاد میکنم شما هم به فکرش باشید. شاید این دوستانی که علامتی در گوشه وبلاگها طراحی و درج کرده بودند برای اعتراض به فیلم 300 و … یک پرچم هم به همان سبک هم طراحی کنند کمک کند تا توجهمان بیشتر به پرچم و هویت ملیتمان و در نتیجه در بلند مدت به ترجیح منافع ملی به منافع فردی و اهمیت آن در ملی گرایی جلب شود.


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا