مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

لجستیک، برگ برنده تجارت الکترونیکی آینده

دی اچ ال با راه اندازی واحد جدیدی به نام راه حلهای ایکامرس DHL در صدد تغییر استراتژی بزرگی با ایجاد ترکیب جدید است

bit.ly/2phSqUA

bit.ly/2PL3i8K

آمازون با سفارش 20 هزار ون جدید مرسدس بنز ظرفیت کارخانه چارلستون بنز را تکمیل کرد.
از طرفی قصد دارد ناوگان هوایی اش را به 40 فروند افزایش دهد
چرا با وجود شرکتهای حمل و نقل حرفه ای نظیر دی اچ ال و یو پی اس و فدکس و … آمازون خودش دست به کار ایجاد ناوگان حمل و نقل شده است؟
همیشه این سوال مطرح بوده که آیا بهتر است برای پخش محصولات برون سپاری کنیم یا خودمان ناوگان حمل و نقل داشته باشیم؟
یکی از پارامترهای این ارزیابی مقرون به صرفه بودن است. تا جایی که هزینه های سربار را میتوانیم حداقل کنیم این کار ارزشمند است. محاسبات خاصی دارد که در کتاب حسابداری مدیریت اثر رضا شباهنگ انتشارات سازمان حسابرسی میتوانید به آن برسید. http://bit.ly/2PLOqqx
ولی  نکته  ای که آمازون به آن میپردازد متفاوت تر است.
او کارها را به روش خودش انجام میدهد و میتواند فرایند دریافت کالا و ارسال آن به مشتری را  به مراتب ارزان قیمت تر از شرکتهای حمل و نقلی که همه چیز را از همه جا به همه جا ارسال میکنند باشد.
و اینکه از همه مهمتر
آخرین مایل طی شده بسیار مهم است. آمازون هم از افرادی که به صورت فریلنس با خودرو خودشان محموله ها را جابجا میکنند استفاده میکند. درست مانند تاکسی اینترنتی اوبر.
ولی سوال اینجاست که کالا را کجا تحویل میدهند؟ منزل کسی؟  آپارتمان؟ آیا آنرا مقابل درب زمین میگذارند؟ میبرند میگذارند داخل انباری یا داخل یخچال مشتری؟
مایل آخر از آن جهت مهم است که مشتری ارتباط رو در رویی را با کسب و کار پیدا میکند. ظاهر و رفتار و لحن بیان و ادبیات تحویل دهنده هم نقش بسیار مهمی دارند.
کار کوچکی نیست که بخواهی سفارشات را همان روز تحویل بدهی آن هم ظرف 2 ساعت.
وال مارت با خوشحالی معتقد است که آمازون به زودی گرفتار خواهد شد.
خوشحالم که خود من شخصا جنبه دیگری از اهمیت ترکیب فروشگاه اینترنتی با شعب فیزیکی را در کلاسها و همینجا مطرح میکنم و توجه ها را به آن جلب میکنم. اهمیت این موضوع در استفاده دو منظوره از این مکانها هم به عنوان نمایشگاه عرضه و هم به عنوان نقاط تحویل حائز اهمیت است.
لارکین یکی از مدیران لجستیک آمازون اخیرا اعلام کرده که از این روش استفاده خواهد کرد و 2 میلیون متر مربع از فضای انبارهایش را کاهش خواهد داد.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا