مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

کارگاهم در دومین کنفرانس بین المللی شش سیگما

دوست عزیزم جناب آقای مهندس ضمیرپور پیرو صحبتهای قبلی دیروز عصر به من تلفن زدند که در دومین کنفرانس بین المللی شش سیگما برایم کارگاهی در موضوع تفکر سیستمی در نظر گرفته اند و خودم را باید برای ارائه در این کارگاه آماده کنم
خبرش کمی غافلگیر کننده بود چون از طرفی اولین کنفرانس بین المللی CRM هم که قرار بود هفته قبل برگزار شود به دلل سرما و بدی هوا به این هفته منتقل شده است و اتفاقا آنجا هم مقاله داشتم که با این خبر مجبور شدم برنامه ها را دچار تغییر کنم.
به هر حال فردا دوشنبه 24 دی ساعت 12 کارگاه تفکر سیستمی من در یکی از سالنهای کنفرانس شش سیگما که در محل سالنهای موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی برگزار است آغاز خواهد شد.
برنامه من در کنفرانس مدیریت روابط مشتری از طریق برنامه زمان بندی به اطلاعتان خواهد رسید.
چون قبل از آنجا باید به خاطر مقاله ام در محل کنفرانس مدیریت روابط مشتری حضور داشته باشم امیدوارم دچار تاخیر نشوم.
اتفاقا بر حسب تصادف متوجه شدم مقاله ای از یکی از اساتید مورد علاقه ام در دوره لیسانس مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد تبریز جناب آقای دکتر فقهی فرهمند هم ارائه خواهد شد و بسیار خوشحالم که ایشان را از نزدیک ملاقات خواهم نمود.

دومین جلسه سمینار آموزشی قیمت گذاری خودم هم که قرار بود پنجشنبه گذشته برگزار شود به علت بارندگی برف و سرما به این هفته موکول شد. به عبارتی این هفته ظاهرا برایم هفته کنفرانس و سمینار است.

حالا که این پست اینطوری از آب در آمده است خبر بدهم که متاسفانه آدرس سایت مربوط به سمینار تفکر سیستمی دچار اشکالاتی است که میتوانید به جای آن از آدرس http://systemsthinking.mojahedi.ir استفاده نمایید

جناب آقای الهی هم که تازه با ایشان آشنا میشوم امروز خبر تایید برگزاری دوره آموزشی ارزیابی خدمات برای قطارهای رجا را به من دادند که خوشبختانه یک مدل مربوط به سال جاری را تهیه کردم که میتوانم به آنها معرفی کنم.

کار پایان نامه را هم با جدیت آغاز کرده ام. امیدوارم به موقع به پایان برسانم.

از اینها که بگذریم سخن پول خوش است. یعنی کمی هم از کسب و کارمان تعریف کنم. با طرحی که ریخته ام به بازار رولهای حرارتی که این روزها مصرفش دارد رشد میکند حمله کرده ایم. با محصولی متمایز از آنچه رقبا به بازار عرضه میکنند. کیفیت بسیار ممتازی را با قیمت مناسب عرضه کرده ام و خوشبختانه فروش این محصول دچار تحول شده است. به عبارتی سالهای گذشته از این محصول غافل مانده بودیم.

یک استراتژی دیگری را هم دارم در شرکت پیاده میکنم. روی آن خیلی فکر کرده ام و نتایجش را در پایان نامه ام هم منعکس خواهم کرد. و آن هم عبارت است از واگذاری برخی از فعالیتهایی که میتوانند از بیرون از شرکت نیز سفارش بگیرند به کارکنان همان بخش. به عبارتی درون سپاری!!! به جای برون سپاری. یک نوع برون سپاری درونی بنامم بهتر است.
منظورم از واگذاری سهیم کردن آنها در سرمایه درگیر آن قسمت و تامین هزینه هایشان از محل درآمد فعالیت همان قسمت است.
آنچه مورد انتظار من است این است که علاوه بر آنکه با این کار کارکنان آن بخش به علت صاحب سرمایه شدن (بهتر است بگویم صاحب کسب و کار شدن) انگیزه شغلی بیشتری خواهند یافت، راندمان و بهره وری افزایش یافته، هزینه های شرکت از بابت حقوق و دستمزد و سایر هزینه های کارکنان و … کاهش یافته و محصولات آن بخش از شرکت میتواند رقابتی تر به بازار عرضه شود. ضمن آنکه محل درآمد غیر مستقیم جدیدی نیز برای شرکت ایجاد میگردد.

اگر جواب داد شاید بتوانم آنرا به قسمتهای بیشتری از شرکت تسری دهم. فعلا به صورت تست فقط در یکی از بخشها آنرا با کارکنان همان بخش مطرح کرده ام. شاید هم به عنوان مدل جدیدی معرفی و ارائه نمودم
شما را از نتایج کار با خبر خواهم کرد.

مراحل اساسی سایت چاپگر هم تقریبا به مرحله تست نزدیک میشود. پیشرفت کار مناسب است. امیدوارم مرحله تست پرباری را داشته باشیم و نواقصات بیشتری را کشف و اصلاح کنیم. این مرحله اصولا منجبر به بهبود بیشتری در ساختار سایت خواهد شد و امیدوارم هر چه زودتر آغازش کنیم


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا