مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

آغاز آشنايي با توگاف

دبيرخانه هشتمين كنفرانس بين المللي مديران كيفيت مثل هميشه مرا شرمنده نموده و اين بار دو سري مجموعه مقالات كنفرانس هشتم را برايم ارسال نمودند. در همينجا يكبار ديگر از محبتشان تشكر ميكنم.
همچنين برايم بروشور مربوط به نهمين كنفرانس بين المللي مديران كيفيت را كه با چهاردهمين كنفرانس سازمان كيفيت آسيا و اقيانوسه همزمان در تهران برگزار خواهد شد نيز برايم فرستاده اند.
خبر كاملش هم در سايتشان http://www.qm-conference.comقرار گرفته است كه ميتوانيد مطالعه نماييد

يك خبر خوب هم آنكه چند وقتيست كه فعاليتهاي انجمن بين المللي مديران ايراني و شبكه نشر دانش در ايران آغاز شده است. انجمن بين المللي مديران ايراني و شبكه نشر دانش از مديران برجسته ايراني فعال در خارج از كشور دعوت ميكند كه در سفرهايشان به ايران يك برنامه سخنراني را برايشان ترتيب دهد تا تجاربشان به مديران ايراني منتقل شود.
حركت بسيار خوب و خلاقانه اي است. قبلا چند برنامه در دانشگاه شريف برگزار شده است

Going to Iran Giving a Talk?

يكي از برنامه هايشان همين يكشنبه 4 شهريور از ساعت 30 : 17 الي 30 :20 در خانه مديران واقع در سازمان مديريت صنعتي برگزار خواهد شد.
آدرسش خيابان وليعصر نبش جام جم، مركز آموزش سازمان مديريت صنعتي ميباشد
سخنرانش هم آقاي دكتر رامين وطن پرست مديرارشد بخش تحقيقات شركت Nokia Palo Alto ميباشد كه با موضوع رهبري دگرگوني سخنراني خواهند فرمود
اين لطف از طريق خانه مديران در حقم شده است كه دو نفر را با خودم ميهمان ببرم
اگر علاقمند هستيد به من خبر دهيد تا ترتيبش را بدهم و با هم در آنجا از سخنراني ايشان استفاده كنيم. از حالا اولين دو نفري كه به من خبر بدهند برنده هستند!! حضورتان را با كامنت خبر دهيد. شماره تلفنتان را هم ايميل كنيد تا اگر لازم بود براي آدرس با هم تنظيم كنيم. بقيه دوستان گلايه نكنند. بگذاريد به حساب جايزه كساني كه زودتر از شما اين وبلاگ را خوانده اند! اميدوارم فرصتي پيش بيايد تا بتوانم همه شما را دعوت كنم

امروز آخرين سمپوزيوم ما با جناب آقاي دكتر سميع زاده در خصوص بررسي مدل TOGAF برگزار شد.
به جز يك دوره دو روزه اصول مذاكرات كه با آقاي دكتر حيدري خواهيم داشت ديگر هيچ برنامه اي در دانشگاه ندارم ولي بايد از فرصت استفاده كنم و پايان نامه ام را تمام كنم.
موضوع TOGAF از سلسله مباحث رويكرد سيستمي كه به طراحي سازمان آينده اشاره ميكند ميپردازد و به عبارتي در همان راستا ميباشد.

متاسفانه به دلايلي اين موضوع خوب باز نشد و به آن عميقا پرداخته نشد كه البته فرصتش هم نبود ولي به من خط جديدي داد تا بيشتر به آن بپردازم و در خصوصش مطالعه كنم كه از اين بابت از جناب آقاي دكتر سميع زاده سپاسگزارم كه موضوع جديدي را براي سمپوزيومشان انتخاب نموده بودند
شما نيز اگر علاقمند باشيد ميتوانيد موضوع را از طريق سايتش دنبال كنيد. آي بي ام هم در توسعه قابليتهاي آن كارهاي زيادي انجام داده است. اينجا و اينجا را ببينيد. مقالات بيشتر را از طريق سرچ خود سايت آي بي ام بدست خواهيد آورد
جناب آقاي مسعود نيك نژاد ، پيرو ايميلي كه در پاسخ به شما فرستادم شايد لينكهاي فوق كمكتان كند

جناب آقاي محمدرضا باقري، از نامه شما و لطفتان سپاسگزارم. كتابتان ظاهرا خيلي خوب ترجمه شده است و البته كه كتاب با ارزشي است.
متاسفانه شماره تلفن نگذاشته بوديد
با من تماس بگيريد تا از نزديك در خصوص چاپ كتابتان از طريق انتشارات ما با هم گفتگو كنيم. فكر ميكنم كتابتان فروش خوبي داشته باشد. منتظر تماستان هستم

راستي حرف از كتاب شد با خودم فكر ميكردم واقعا كتاب در ايران گران نيست. درست است كه حرف از اين است كه به علت گراني كتاب مردم كتاب نميخوانند ولي كتاب در مقايسه با ساير اقلام اصلا گران نيست. مثلا يك كورس تاكسي دربستي در تهران هزينه اش با قيمت يك كتاب برابري ميكند.
درست است كه از نظر اقتصادي بيشتر مردم حتي توان اختصاص آن پول را هم ندارند ولي خود كتاب اگر در سبد خريد خانواده ها جايي باز ميكرد واقعا هزينه اي بيشتر تحميل نميكرد در حاليكه هزينه يك ظرف ماست يا حتي چند بطري نوشابه يا آب معدني با هزينه كتاب تفاوت زيادي ندارد. به نظرم كافي نبودن درآمد عده زيادي از اقشار جامعه (به دهكهاي درآمدي توجه كنيد)، نامناسب بودن محتوي كتب منتشر شده و البته نداشتن آرامش رواني و زندگي پر استرس از عوامل كم بودن خواننده كتاب باشد. تامين معاش واقعا فرصت زيادي از وقت زندگي مردم را به خود اختصاص داده است.


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

2 دیدگاه دربارهٔ «آغاز آشنايي با توگاف»

  1. با عرض سلام و احترام
    با توجه به اینکه شما در این پست اشاره ای به چارچوب توگف فرموده اید، شاید بد نباشد به سایت irantogaf.ir سری بزنید. در این سایت سعی شده تا مباحث توگف تا جای امکان باز شود.

    موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا