مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

آماده شدن برای فروش بیشتر

یک سفر کوتاه به یکی دیگر از شهرهایی که نماینده فعالی و با سابقه ای در آنجا داریم داشتم. صبح با هواپیما رفتم و بعد از ظهر برگشتم.
شرایط برای فعالیت قوی تر نماینده ما فراهم بود و در مورد جزئیات و تغییراتی که باید انجام میدادیم به توافق رسیدیم.
یک ویژگی بسیار ممتازی که برند ما در طول این مدت بدست آورده است این است که همه مصرف کنندگان و فروشندگان کاغذهای اداری متفق القولند که رادان در کیفیت و صداقت واقعا متمایز و برتر است
بر حسب تصادف یک مشتری ناراضی به فروشگاه نماینده ما مراجعه کرد.
رول ماشین حساب خریداری کرده بود و آمده بود که کاغذ رادان را پس بدهد.
میگفت به من گران فروخته اید
رفته بود از مغازه بغلی سوال کرده بود قیمت هر رول را به مراتب ارزانتر به او پیشنهاد داده بودند.خوشبختانه یک کارتن هم از همان رولها خریداری کرده بود.
رولها را که از کارتن در آوردیم و کنار هم قرار دادیم از تعجب نزدیک بود شاخ در بیاورد.
رولی که تقریبا با 15% اختلاف قیمت ارزانتر خریداری کرده بود تقریبا فقط معادل چیزی در حدود کمی بیش از نصف رولهای رادان کاغذ داشت!!
خیلی شرمنده شد که قبل از بررسی اعتراض کرده است و ناراحت از اینکه چرا به این موضوع توجه نکرده است.
وقتی از او پذیرایی میکردیم میگفت که اولین باری است که رادان میخرد و به توصیه دوستانش که رادان را تعریف کرده بودند آمده بود خرید کرده بود ولی وقتی در مغازه دیگری اختلاف قیمت را دیده بود تصور کرده بود که سرش کلاه رفته است و باید رادان را از جای دیگری میخریده ولی وقتی متوجه دلیل اصلی تفاوت قیمت شد از اینکه دیگران چه راحت با عدم ارائه اطلاعات کافی نسبت به حقوق دیگران بی توجه هستند بسیار ناراحت و عصبی بود.
با توجه به اینکه این کارتن را به عنوان نمونه خریداری کرده بود وقتی خیالش از کیفیت محصولات رادان و درستی توصیه دوستش راحت شد سفارش چند کارتن را به نماینده ما داد و رفت و گفت بعد از این تلفنی سفارش میدهد.

متاسفانه در زمینه کاغذ بخصوص کاغذهای رول اعم از رولهای پلاتر و صندوق و فاکس، کم فروشی بسیار مشهودی توسط شرکتهای رقیب صورت میگیرد. در کاغذهای کامپیوتر هم همچنین. کاغذ کامپیوتری از محصولات رقیب در دفتر نماینده ما وجود داشت که یکی از مشتریانش برایش آورده بود. به اسم 2000 برگی خریداری کرده بود ولی 1800 برگ کاغذ داشت. البته من از حوصله ای که به خرج داده بود تا آنها را بشمارد تعجب کردم. ولی مشتری ادعا کرده بود که از اختلاف وزن کارتنها به آن شک کرده است.
خوشحال شدم که زحماتمان موثر بوده است و خوشنام هستیم.
در زمان باقی مانده بر روی جزئیات مربوط به برنامه های افزایش فروش صحبت کردیم و بعد از ناهار خوردن مرا تا فرودگاه همراهی کردند.
تقریبا شرایط برای فشار ما به رقیبان محیا است.
باید قبل از پیاده کردن برنامه فروش با نماینده مشهد هم از نزدیک دیداری داشته باشم تا جزئیات بیشتری که لازم است برای هر دو ما روشن شود بدون هیچ شبهه ای مشخص گردد تا بتوانیم برنامه را با قدرت پیاده کنیم.
با بقیه نمایندگان تلفنی موضوع را مشخص کرده ام.
در مسیر برگشت منظره جالبی از پنجره کوچک هواپیما دیده میشد. لایه ای از ابر در زیر ما و لایه ای دیگر در بالای سر ما قرار داشت و خورشید که کم کم میرفت تا غروب کند در بین این دولایه دیده میشد.

گرچه فعلا با تامین کننده ای که جدیدا میخواهیم همکاری را آغاز کنیم به توافق نهایی نرسیده ایم ولی من محاسباتم را انجام داده ام و فقط برای ایجاد هماهنگی و پیاده سازی استانداردهای فنی و شرایط تولید و بسته بندی و نگهداری است که باید زمان صرف کنیم و بعد از آن امیدوارم بتوانیم با سرعت بیشتری فروشمان را برای جذب ظرفیت اضافی که ایجاد میشود بالا ببریم.

در حال حاضر با مشکل نقدینگی مواجه هستیم.
به سختی چکهایمان را پاس میکنیم در حالیکه به راحتی چندین برابر آنرا طلب کاریم. طلبی که شاید بیش از یک ماه از سررسید آن گذشته است ولی نتوانسته ایم مطالباتمان را وصول کنیم. مشتریان معتبرمان با کمبود نقدینگی و طلبهای سنگینی مواجه هستند که خود به خود فشارشان را به ما نیز منتقل میکنند. فشار ناشی از این مشکل ما را در تسویه بدهی هایمان دچار محدودیتهایی کرده است که اصلا از این شرایط خوشم نمی آید.
امیدوارم زودتر این شرایط پایان یابد.

در این میان در خصوص کاری که در پست قبلی از شما در موردش نظر خواسته بودم بررسی هایی انجام دادم. بازار آن کالا آشفته بازاری است بدتر از کاغذ.
در همین راستا چند ملاقات هم در همین هفته خواهم داشت. فکر کنم بعد از آن بتوانم تصمیم قطعی را بگیرم.

همین جا از همه بزرگوارانی که با توصیه ها و همفکری شان نقطه نظراتشان را با من به اشتراک گذاشتند بینهایت سپاسگزارم.
من در خصوص نام فعالیتی که مربوط به توسعه فعالیتهای شرکت بود تصمیمم را گرفتم.
البته با راهنمایی های شما عزیزان.
نام جدید و دمین جدید برایش در نظر خواهم گرفت ولی در سایتش در کنار لوگو و صفحات معرفی وابستگی آنرا به رادان تحریر عنوان خواهم کرد.
چون اگر تحت همان نام شرکت فعالیت آغاز شود به دلیل تغییر ماهیت تولیدی و تجاری به هر دو لطمه میخورد و اگر هم تحت دو نام کاملا مجزا فعالیت میکردند بدون اشاره به ارتباط این دو، در آن صورت حاصل سالها تلاشی که به اعتبار اندکی منجر شده است بلا استفاده میماند و فعالیت جدید از آن بی بهره بود.
تمام تلاشم را خواهم کرد که قبل از سال جدید کارهایش تمام شود و عملیاتی شود.
از طریق همین وبلاگ در جریانش قرار خواهید گرفت.


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا