مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

ترافیک بیشتر و نان گرانتر

برای دومین روز کارکنانمان با تاخیر در سر کار حاضر شدند. علتش هم روانتر شدن! جریان ترافیک خیابان ولیعصر است.
یک طرفه کردن خیابان ولیعصر نه تنها به خاطر هدایت کردن ترافیک مسیر شمال به جنوب این خیابان طویل به مسیرهای موازی که خودشان به حد کافی از ترافیک سنگین برخوردار بودند (کدام خیابان اصلی تهران را میشناسید که ترافیک کمتری داشته باشد؟) باعث شده تا سایر مسیرها هم دارای ترافیک سنگین شوند بلکه حتی ترافیک خود خیابان ولیعصر به خاطر مسدود شدن خروجیهای خیابان ولیعصر ناشی از ترافیک سنگین خیابانهای همجوار هم به شدت سنگین تر شده است.
قطعا دلایل منطقی باید پشت این قضیه باشد و گرنه کارشناسان مروبط میتوانند محاسبه کنند گه چه ظرفیتی به کدام خیابانها منتقل میشود و کجا کشش دارد و کجا ندارد.

خبر گرانی نانهای فانتزی و بخصوص باگت (دو برابر شدن قیمتها) تاثیر نگران کننده ای در کارکنان داشته است. بیشتر نگرانی شان از این بابت است که بعد از نانهای فانتزی نوبت کدام نان است؟ در یک حساب سر انگشتی اگر فرض کنیم هر یک نفر در سه وعده قضایی به سه عدد نان باگت نیاز داشته باشد از قرار هر نان 500 تومان در طول ماه 30 روزه تقریبا 45 هزار تومان فقط پول نان پرداخت کند. چیزی حدود یک ششم حداقل حقوق قانون کار.
متاسفانه با این اوضاع بد بازار و تورم قیمتها که تاثیر به سزایی در هزینه های جاری و سربار و بهای تمام شده شرکتها دارد توان کمتری برای حمایت از کارکنان برای شرکت باقی میماند.
پرسنل هم اگر نگران نیازهای اولیه و ثانویه خودشان باشند خواهی نخواهی راندمان کار کاهش میابد و این باز هم بهای تمام شده را افزایش خواهد داد.
دود این سیکل معیوب به تکرار به چشم همه ما خواهد رفت.


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا