مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

قطعي شدن سمينار يك روزه آموزشي

در وبلاگ آقاي صدري زاده به نقل از ايسنا (البته لينكش مال بازتاب است) هفت اصلي را كه آقاي بيل گيتس در يكي از سخنراني هايش براي دبيرستاني هاي آمريكا نام برده است را ميخواندم.
توصيه ميكنم شما نيز بخوانيد. سه اصل از آنها را كه در طول اين مدت به آنهااعتقاد پيدا كرده ام را اينجا مينويسم:

اصل اول: در زندگي، همه چيز عادلانه نيست، بهتر است با اين حقيقت کنار بياييد

اصل چهارم: اگر فکر مي‌کنيد، آموزگارتان سختگير است، سخت در اشتباه هستيد. پس از استخدام شدن متوجه خواهيد شد که رئيس شما خيلي سختگيرتر از آموزگارتان است، چون امنيت شغلي آموزگارتان را ندارد.
اصل پنجم: آشپزي در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌هاي ما براي اين کار اصطلاح ديگري داشتند، از نظر آنها اين کار «يک فرصت» بود.

بقيه را در وبلاگ ايشان بخوانيد

اين جملات عميق بيشتر ناشي از تجربه است و به نوعي فلسفه زندگي و كار

در اين چند روز اخير اوقات زياد خوشي نداشتم. به نوعي غم زيادي احساس ميكنم.به هر حال زندگي است. توكل به خدا
تصميم دارم چند روزي را با خانواده بروم شمال تا آب و هوايي تازه كنم و خودم را براي ترم جديد و كار و تلاش مضاعف آماده كنم.

به دنبال موفقيت كارگاهم در كنفرانس شش سيگما، با انجمن مديريت ايران براي برگزاري سمينار يك روزه آموزشي رويكرد سيستمي به توافق رسيديم. 14 آبان را يادداشت كنيد

براي اين كار چون علاوه بر كسب افتخار شاگردي پروفسور خرّم به نوعي ارادت خاصي نسبت به ايشان دارم و از طرفي رويكرد سيستمي همان رويكردي است كه سالها داشته ام لذا قبلا اجازه اش را از ايشان اخذ كردم تا خداي ناكرده حمل بر تكيه بر جاي بزرگان زدن نشود. و خوشبختانه ايشان نه تنها استقبال كردند كه حتي تشويقم كردند تا اين رويكرد را بيشتر ترويج دهم
به هر حال چون اعتقاد دارم رويكرد سيستمي ميتواند به نظام مديريت سازمانها نظم بخشد و آنرا جهت دار كند لذا ترويج آن ميتواند كمك بسيار بزرگي در جهت توسعه اقتصادي بنگاههاي اقتصادي و حتي در سطح ملي باشد.
براي همين اين دوره به صورت فشرده در يك روز برگزار خواهد شد و در صدد هستم تا از طريق موسسات ديگري نيز مفاهيم آنرا به مديران بيشتري منتقل نمايم.
اطلاعات بيشتر اين دوره را ميتوانيد در اين صفحه ببينيد و حتي از همان طريق ثبت نام كنيد.
انجمن مديريت ايران امكانات بسيار خوبي را با هزينه مناسب فراهم كرده است.
البته در نظر دارم دوره اينترنتي آنرا نيز برگزار كنم كه اطلاعات بيشترش را از طريق اين صفحه به اطلاعتان خواهم رسانيد.

اگر دوست داشتيد اين دوره را از طريق وبلاگ يا وب سايتتان به دوستان خود معرفي كنيد. لينكش : http://learning01.mojahedi.ir است
خوشحالم ميكنيد.

ايده جديدي در سر دارم. در نظر دارم سيستم توزيع و پخش لوازم تحرير و اداري بين فروشگاههاي تهران و سراسر كشور را راه بياندازم. اين فكر دو سال پيش به ذهنم رسيد و از طريق فرد ديگري آنرا استارت زدم ولي به دليل عدم مديريت صحيح كار به نتيجه نرسيد. اين بار خودم قصد دارم هدايتش كنم. با اينكه مدت زيادي نيست اين تصميم را گرفته ام ولي به نوعي بنياد آنرا شكل داده ام. تا پايان هفته آينده مذاكراتم با توليد كنندگان مختلف را آغاز كرده به اتمام ميرسانم. زمان زيادي ندارم كه از دست بدهم.
فرمهاي سفارش و ليستهاي قيمت(بهتر است بگويم دفترچه ليست قيمت) زمان زيادي برد. تقريبا از نتايجي كه به دست آورده ام بسيار راضيم و حتي فازهاي بعدي آنرا نيز از حالا ترسيم كرده ام. اگر همه چيز خوب پيش برود كارهاي بسيار زيادي ميتوانم انجام دهم كه شايد تا به حال در كشور ما حداقل سابقه نداشته است.
حتما از جزئيات و مشكلاتي كه ممكن است پيش بيايد شما را آگاه خواهم كرد. فكر ميكنم تجربه اش حداقل به خواندنش بيارزد.


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا