مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

و باز هم تیغ فیلترینگ – از بیرون تحریم از داخل فیلتر

یک شبه  چند سایت فعال معتبر در زمینه تبلیغات اینترنتی فیلتر شدند.
چند وقت قبلش هم به ناگهان چند سایت فعال در حوزه ارائه خدمات درگاههای بانکی، قبلتر از آن سایتهایی در زمینه سفر و قبلتر از آن سایتهای کاریابی و … به همین بلا دچار شدند.
کسب و کار و فعالیت در این کشور چیزی بیشتر از کفش آهنین میخواهد.
اصلا تحریمها را بگذارید کنار.
آنها در جای خودشان.
اما آنقدر که در داخل داریم کسب و کارها را نابود میکنیم و در این کار موفق هستیم، تحریمها اثر خاصی جز سنگلاخی کردن جاده نداشته اند.
تیغهای سازمان امور مالیاتی و بیمه، پلمب کردن محل کار کسب و کارهای دارای مجوز فعالیت در محل های مسکونی(مانند استارتاپها، انتشاراتی ها و … توسط شهرداری (حتی مطبهای دندانپزشکان نیز در امان نبوده اند!)، مقرراتی که یک شبه ظاهر میشوند و تولید کننده و صادر کننده را زمین گیر میکنند و …. حالا بماند که هر سازمان دیگری از هر جایی فرصت کند هم در تلاش ایجاد فشار بر روی کسب و کاری است (آب و برق و …) از یکطرف و
فیلترینگ یا اصلا شفافتر بگیم بستن درب کسب و کارهای اینترنتی و صنفهایی که در این حوزه فعالیت میکنند و مستقیم و غیر مستقیم نان بخش بزرگی از خانواده ها را تامین میکنند با ابزاری به اسم فیلترینگ (در اصل همان پلمبی است که بر درب مغازه و یک واحد صنفی زده میشود. فقط چون مجازی است این شکلی اعمال میشود) بسته شده و تعطیل میشوند هم از یک طرف دیگر
اصلا خود بستن درگاههای اینترنتی یعنی چه؟ قبلا هم در همین وبلاگ نوشته ام که اینها یک دستگاه عابر بانک هستند و بس. ناظر تراکنشها که نیستند. مگر شما نمیتوانید به کسی که به خاطر شرط بندی و یا قمار کارت به کارت کنید که حالا می ایید یکی از ابزارهای انتقال وجه آنلاین را میبندید؟ یک سر هر دو طرف تراکنش مالی بانک است. بروید آنجا را کنترل کنید.
تویت جناب آقای رضا الفت نسب رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی هم خواندنی است:
“کار درست نمیکنید چرا کار خراب میکنید
فیلتر وب سایت های تبلیغاتی آنهم به دستور دولتی ها یعنی چی؟
ای دولت, ای وزیر, ای معاون وزیر چشمتون و باز کنید خودتون از ده تا دولت آمریکا بدتر شدید
چرا بدون اطلاع جلوی فعالیت کسب و کار و میگیرید
پلمپ تاکسی اینترنتی توسط فرماندار و شهرداری و…
فیلتر سایت های فروش بلیط هواپیمایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری
فیلتر سایت های تبلیغاتی توسط ارشاد
و….
جناب @azarijahromi قرار بود دولتی ها قبل از فیلتر کردن بیان تو کمیته شما اعلام کنند و چاره اندیشیده شود
پس چه شد
درسال حمایت ازکالای ایرانی جلوی فعالیت کارآفرینان ایرانی گرفته شده است
ازهمه بریده ایم
یک روزمالیات یک روز بیمه یک روزشبنامه یک روز فیلتر”
 عزیزانی که سالهاست با آنها در خصوص فضای کسب و کار و اتمسفر آن صحبت کرده ام  و … اکنون حق میدهند. همین دیروز در جلسه ای که سه تن از عزیزانی که مرا میشناسند و با آنها قبلا مشورت کرده ام حضور داشتند به من میگفتند “خیلی وقت پیش میگفتی فلان و ما تو دلمان میگفتیم عصبانی است یا تحت تاثیر قرار گرفته است الان میبینیم راست میگفتی”
جالب است که هر سه شان هم این جمله را تایید کردند و من با شوخی گفتم دستتان درد نکند، با چه کسانی هم مشورت کرده ام! خودشان هم الان دارند این متن را میخوانند 🙂
مهاجرت یک کارآفرین آسیب بزرگی است.
کارآفرین نیاز به رشد دارد. نیاز به موفقیت دارد.
موفقیتی که حاصل شد دنبال راه اندازی یک موفقیت دیگر میرود.
اشتباه نکنید. دنبال ایجاد شغل یا کسب و کار نمیرود. اینها ابزارهای او هستند برای رسیدن به موفقیت.
دوستی با من در مورد سقف شیشه ای صحبت میکرد. ضمن تایید آن گفتم که کار به سقف شیشه ای نمیرسد. فعلا در مرحله جوانه هم ممکن است له شوی.
چند وقت دیگر ستاره های الکامپ خواهند درخشید.
جوانان خوش فکری که بی خبر از اتمسفر پیرامون، در لاک خود مشغول خلاقیت و نوآوری هستند و با شوق و ذوق فراوان ایده ای که به محصول تبدیل شده است را معرفی میکنند.
 بد نیست سراغی هم بگیریم از آنانی که به عنوان ستاره سه یا دو سال قبل درخشیدند و وعده هایی که بابت حمایت و … دریافت کردند.
من به عنوان مربی یا مدرس یا مشاوری که دستی در آتش دارد نمیتوانم درب باغ سبز را نشان جوانان دهم . اتفاقا وظیفه من روشن کردن مسیر برای آنان و آماده کردن ذهن آنان برای مواجهه با مشکلاتی است که جلوش چشمانشان است ولی با بی توجهی آنرا نمیبینند.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا