مطالب تصادفی
دسته بندی مطالب

چاپگر دات کام کلید خورد

امروز قرار است سومین جلسه دادگاه رسیدگی به مشکل دمین رادان دات آی ار برگزار شود.
تا اینجای کار به این نتیجه رسیده ایم که چون فیزیک نظری دامنه ها را به شرکتهای ارائه کننده خدمات به صورت دسته ای و اصطلاحا بالک میفروشد، شرکتهای خدمات اینترنتی هم آنها را یک به یک به مشتریانش واگذار میکند و فقط تنظیمات آنها را و نام آنها را تعیین میکند.
مثلا یک شرکت خدمات اینترنتی یکجا 100 دامنه میخرد یعنی حق ثبت 100 دامنه را یکجا بدست می آورد و بعد یک به یک متناسب با تقاضای مشتریانش آنها را ثبت میکند.
مشکل اینجاست که فیزیک نظری معتقد است ما نمیدانیم هزینه ای که توسط این شرکت پرداخت شده متعلق به کدام یک از این دامنه ها است. به عبارتی آنها اعلام میکنند که از کجا معلوم هزینه ای که آن شرکت برای ثبت دامنه پرداخت کرده متعلق به رادان دات آی آر بوده است؟!!!
این قسمت قضیه خیلی جذاب است.
یعنی اینکه هیچ لیستی و دیتا بیسی برای مدیریت تک تک دامنه ها وجود ندارد. شرکت واسط بین ما و فیزیک نظری هم میگوید آنها هیچ وقت هیچ لیستی را نمیپذیرند و همیشه اینگونه بوده است که به تعداد دامنه فعال باید هزینه شارژ شود و از روی مقایسه تعداد شارژ شده و فعال به نوعی حسابهایشان بالانس میشود!!
و چون قبلا هم به تعداد زیادی از شرکتهای دولتی دامنه دات آی آر صادر شده است و آنها حسابشان را نپرداخته اند و سالها بدهکار مانده اند لذا فیزیک نظری هم چون دیتا بیس مرتبی نداشته است نمیتوانسته تشخیص دهد کی پرداخته و کی نپرداخته لذا یکجا دامنه های ثبت قدیم را از دم تیغ گذرانده است که از شانس چون ما جزو اولینهای دات آی آر بودیم در آن گروه قرار گرفته ایم و شانس با ما یار نبوده است.
تا اینجای کار را داشته باشید که اوضاع چگونه است. از طرف دیگر دیروز با یکی از دوستانم سر همین دامنه ای که به تازگی برای همان کار جدید ثبت کرده ام بحث میکردیم به من گفت که هیچ کسی نمیتواند دامنه شرکت ثبتی را امروزه به ثبت برساند. مثلا اگر کسی بیاید نام آمازون را با هر پسوند و پیشوند دیگری که شخص را با آمازون اصلی به اشتباه بیاندازد ثبت کند فوری از آمازون برایش اخطار می آید که دامنه را ازاد کن و گرنه شکایت میکنند و دامنه را از ثبت کننده میگیرند.
برای من جالب است که علیرغم اینکه کلمه رادان توسط ما به عنوان علامت تجاری به ثبت رسیده است ولی هر کسی میتواند دامنه آنرا مال خود کند. جالبتر آنکه چنین اتفاقی هرگز سر مثلا ایران خودرو نمی افتد. یعنی کسی نمیتواند ایران خودرو را به ثبت برساند ولی رادان بخت برگشته شاید چون خصوصی است و … اشکالی ندارد.
خود این موضوع قرار است امروز مطرح شود. در جلسه قبل دادگاه گفت هر دو بروید دیتا بیس را بررسی کنید تا صحت و یا ایراد عملکرد دیتا بیس فیزیم نظری بر طرفین معلوم شود. در حالیکه به نظر من بر من معلوم شود یا نشود فایده ای ندارد. این دادگاه است که باید بداند ایراد در فیزیک نظری است یا خیر.. بگذریم
ظاهرا علیرغم اینکه آنها (فیزیک نظری) علاقه دارند این مشکل حل شود ولی قدمها به کندی پیش میرود.
ولی کلا این ماجرا و نحوه مدیریت دامنه های دات آی آر برای خود من بسیار جالب است.

با همه این اوصاف chaapgar.com می آید. منتظرش باشید. این دامنه با chapgar که چپگر خوانده میشود فرق دارد
سایتش در حال طراحی است. تقریبا نزدیک به 60 سایت در زمینه های مختلف را بنچ مارک کرده ام. نکات ریز زیادی را یافته ام ولی ساختار اصلی همان ایده های خودم است که در سایت رادان برقرار بود و فقط تغییراتی در جهت یکپارچه سازی و اصلاح آنها باید میدادم که توسعه اش را بعد از مشکل دامنه مان متوقف کرده بودم.
بسیاری از مکانیزمها را تدوین کرده ام.
پایان نامه هم این وسط تمرکز من را به هم میزند. ولی مجبورم همزمان هر دو را پیش ببرم.
این سایت در فاز اول یک B2C کوچکی خواهد بود که هدفش تبدیل شدن به یک B2C بسیار بزرگ است.
بعد از آن در فاز دوم به یک B2B با رشد سریع تبدیل خواهد شد.
از حالا به C2C هم فکر کردم ولی ساختار و موضوع سایت طوری است که بعید میدانم از آن استقبال شود ولی به هر حال میتوانم به عنوان یک فاز رزرو داشته باشم تا در هر جایی نیازش حس شد فعالش کنم.
به نوعی فعلا آنچه قراراست در این سایت ارائه شود در ایرن بی نظیر و در دنیا کم نظیر است.
سرویسهای بسیار زیادی برای نگهداری مشتریانش طراحی کرده ام. البته کار طراحی سرویسها، مکانیزمها و سیستمهای BackOffice هنوز تمام نشده و فکر کنم همزمان با تکمیل طراحی و برنامه نویسی سایت کامل شود.
برای توسعه اش هم فکرهایی دارم. باید در عمل ببینم چه پیش می آید

برای حسن ختام هم یک مطلب جالب و به درد بخور برای افرادی که مثل من مجبورند شبها دیر بخوابند در اینجا خواندم که توصیه میکنم شما هم بخوانید


از اینکه برای خواندن این پست وقت صرف کردید سپاسگزارم
خواندن کامنتها، یادداشتها و نقطه نظرات شما شیرین ترین لحظات مرا در این وبلاگم شکل میدهد
لطفا نقطه نظرات خود را در خصوص این پست برایم بنویسید.
برای اشتراک مطالبم روی این تصویر کلیک کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
مکانی برای گفتگو در مورد این نوشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا